سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهاجران

                                    بنام خدا

در یکی از نشریه های تبلیغاتی شهرستان ساوجبلاغ به نام اکسپرس پیک که فکر میکنم شماره 22 آن بودمطلبی کوتاه به قلم آقای مهراب حیدری را خواندم این مطلب کوتاه اما حامل معنایی عمیق و زیبا بود که باعث شد آنرا چندین بار بخوانم وبه دوستان هم توصیه کنم انرا با دقت بخوانند .

عمق مفهوم نهفته در این مطلب مرا برآن داشت تا این مطلب را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهم.

این مطلب با عنوان مسئول محدودیت آدم ها کیست نگاشته شده است.

کک ها حیوانات کوچک جالبی هستند آنها گاز می گیرند و خیلی خوب می پرند آنها به نسبت قدشان قهرمان پرش هستند. اگر یک کک را در ظرفی قرار دهیم از آن بیرون می پرد پس از مدتی روی ظرف سرپوش می گذاریم. کک می پرد وسرش به ظرف می خورد این کار رامدتی تکرار می کند سرانجام در ظرف را بر میداریم کک دوباره می پرد ولی فقط تا همان ارتفاع! سرپوش را برداشته شده محدودیت فیزیکی رفع شده اما کک فکر میکند این محدودیت همچنان ادامه دارد

پای فیلهای سیرک را مواقعی که نمایش نمی دهند می بندند. بچه فیلها را با طنابهای بلند وفیلهای بزرگ را با طنابهای کوتاه. به نظر میرسد که باید بر عکس باشد زیرا فیلهای پرقدرت به سادگی می توانند میخ طنابها را از زمین بیرون بکشند ولی این کار را نمی کنند!

علت این است که آنها در بچگی طنابها بلند را کشیده اند وسعی کرده اند خود را  خلاص کنند وسرانجام روزی تسلیم شده اند.

از آن پس آنها تا انتهای طناب میروند و می ایستند آنها این محدویت را پذیرفته اند.

دلفین را دراستخر بزرگی قرار می دهند ماهی مورد علاقه دلفین را هم در استخر می ریزند دلفین به سرعت ماهی ها را می خورد. تعدادی ماهی دیگر داخل استخر ریخته می شود ولی این بار در ظروف شیشه ای. دلفین به سمت آنها می آید ولی هر بار پس از برخورد با محافظ شیشه ای به عقب رانده می شود پس از مدتی دلفین از حمله دست می کشد و وجود ماهیها را ندیده می گیرد .محافظ شیشه ای برداشته می شود و ماهیها در استخر به حرکت در می آیند اما دلفین ازگرسنگی می میرد . غذای مورد علاقه او در اطرافش فروان است ولی محدودیتی که دلفین پذیرفته است او را از گرسنگی می کشد.

محدودیتی که شما برای خود ساخته اید چیست؟

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن اصل روستا 90/5/21:: 11:21 صبح     |     () نظر