سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهاجران

  به بهانه لغو دستور توسط مرسی                                                                                                                                                             مقاومت مردم مصر در مقابل تصمیمی دیکتاتور مابانه واقعا قابل ستایش است و نشان میدهد که تحولات مصر تحولاتی کور نبوده ومیتواند بیانگر افزایش سطح اگاهی وتحولات مدنی در جامعه مصر باشد . مصر دیکتاتوری دیگر را بر نخواهد تافت و به عقب بر نخواهد گشت..

محمد مرسی اگرچه باید شرمنده دستوری باشد که صادر کرده است وباید پاسخگوی تبعات ان باشد اما باید بسیار خوشحال باشدکه منتخب مردمی است که اگاهانه رای داده اند و در پای رای خود ایستاده وبرای دستیابی به امال و ارزوها وخواسته های خود براحتی می توانند از مال و جان خود بگذرند.

مرسی بداند تصدی او بر پست ریاست جمهوری مصر مادام العمر نخواهد بود ونباید با تمرکز قدرت نامعقول برای این جایگاه مقدمات فرعون دیگری را فراهم نماید.

مرسی باید بداند در این شرایط تاریخی  وحساس مصر  وظیفه خطیری بر دوش اوست و او می تواند با سکانداری درست و کمک به توزیع مناسب قدرت راه کشور به سوی دموکراسی  را هموار نماید.

اگر مصر میخواهد در مسیر ازادی ودموکراسی گام بردارد باید به صدای تمام گروهها در جامعه توجه نموده ودر تنظیم قانون اساسی  حقوق همه گروهها را لحاظ نماید. 

                                                                                                              محمد حسن اصل روستا

                                                                                                           عضو انجمن جامعه شناسی ایران


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن اصل روستا 91/9/19:: 1:31 عصر     |     () نظر